Номерът на корейката

14 юли 2017
Номерът на корейката

Всички знаем, че азиатките са с перфектна кожа и привидно никога не остаряват. Често ни изскачат снимки на разни девойки в очевидно гимназиална възраст, за които се оказва че са нечии баби. Това резонно създава в нас микс от възхищение, надежда и завист + солидна доза оправдания.

Топ оправданието е широко разпространеният сред западняците мит, че корейците и японците са надарени с генететично перфектна кожа. Най-простото доказателство, че това е мит са ужасно многото продукти за проблемна кожа (акне, бръчки, петна, и какво ли не), които се предлагат и пазараруват в огромни количества в тези държави. 

Но наистина има една особеност при тях, която обяснява огромната разлика в чистотата на кожата. В Източна Азия, за разлика от при нас в западния свят, грижата за кожата не е заклеймена като излишна и повърхностна суета, а се възприема като неделима част от адекватното представяне на всеки един човек. Майките учат децата си от ранна възраст как да поддържат добра хигиена и какви са правилните стъпки в грижата за кожата. С израстването на момиченцето майката му показва нови и нови начини да поддържа свежестта и красотата си. С такава солидна основа всяка млада жена е подготвена да следи новите постижения в козметиката и да отсява подходящите за нея продукти. Това отношение се предава през поколенията.

Те просто полагат сериозни грижи за кожата си - звучи логично, нали.

Това сериозно отношение е довело до много високо потребление на козметика в тези държави и ожесточена конкуренция между производителите. В такива условия логично се раждат и най-впечатляващите иновации. BB кремовете присъстват в козметичния несесер на всяка корейка десетилетия преди да стигнат до нас (Създадени през 80те, популяризирани в Европа и САЩ едва през 2012г). Подобна е ситуацията и с Cushion foundation-ите, изключително популярни в Корея от 2008г, заради перфектният си "фотошоп" финиш и тепърва навлизащи на западния пазар (Ланком първи лансираха техния Miracle cushion в средата на 2015г, 2016г ги последваха и Диор)

Южна Корея е признатият световен лидер в иновациите в областта на козметиката. Корейците харчат два пъти повече от американците и европейците за козметични продукти. Козметичната им индустрия възлиза на $14 милиарда през 2015г. Средностатистическият мъж там в рамките на един месец използва 13 различни продукта и това пак е само половината от броя на продуктите, използвани от средностатистическата жена. Уау! 

Всичко това води до следните резултати – азиатската козметика е на гребена на вълната на иновациите, с високо съдържание на активни съставки, с минимално или никакви от „лошите“ съставки, които могат да предизвикат реакция и с които са пълни масовите западни продукти. Освен това са със страхотни опаковки и за капак на всичко – са на много по-ниски цени от западните си еквиваленти. Спечелиха ни завинаги!

Козметичните съставки, които наистина работят.28 юни 2017

Да си говорим за съставки може да е скучно, но зад всеки успех стои доста работа. Напиши си домашното сега, а после само се наслаждавай на комплиментите :)

прочети още
Как да си съставим програма за грижа за кожата28 юни 2017

И да постигнем видими резултати - без повече оправдания!

прочети още